Faglig nivå | Lavere grad |
Level | Undergraduate |
Studiepoeng | 10 |
ECTS Credits | 10 |
Varighet | Høst, vår |
Duration | Autumn, Spring |
Språk | Norsk |
Language | Norwegian |
Forutsetter | |
Prerequisite(s) | |
Bygger på | |
Mål | Hovedmålet med emnet er at studenten skal beherske et begrepsapparat som kan brukes for å uttrykke faglige holdninger og gi en forståelse av vesentlige hensyn omkring byggeskikk. Studenten skal være i stand til å vurdere et steds karakter, beskrive kvaliteter som finnes der og slik utvikle egne faglige oppfatninger av hvordan en byggesak kan komme til å virke i en helhet. |
Aim | Main objective: |
Emnets temaer | 1. Regioner, landskap og klima |
Content | 1. Regions, landscape and climate |
Pedagogiske metoder | Gruppearbeid, nettbasert læring, obligatoriske oppgaver, samling(er) / seminar(er), veiledning Individuell arbeidsbok og gruppeoppgaver |
Study Methods | Group Works, E-learning, Mandatory Assignments, Meeting(s) / Seminar(s), Tutoring Individual work |
Vurderingsformer | 8 gruppeoppgaver og en individuell arbeidsbok gir etter en helhetsvurdering en samlet karakter. |
Assessment | 8 groupwork and individual work will together justify a mark |
Karakterskala | Bokstavkarakter, A (best) - F (stryk) |
Grading System | Alphabetical Scale, A (best) - F (fail) |
Sensorordning | Rettes av emnelærer(e) |
Gjennomføring av kontinuasjon | For studenter med stryk skal forbedring av individuell arbeidsbok skje innen gitt frist etter eksamen. |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | Alle trykte og skrevne Alle referanser oppgis |
Obligatoriske arbeidskrav | Ingen |
Course Requirements | None |
Ansvarlig institutt | Institutt for ingeniør- og allmennfag |
Emneansvarlig | Seniorkonsulent Astrid Stadheim |
Læremidler | Bøker:
|
Erstatter | |
Faglig overlapp | |
Gjelder fra | Høst 2005 |
Supplerende opplysninger |