Faglig nivå | Lavere grad |
Level | Undergraduate |
Studiepoeng | 5 |
ECTS Credits | 5 |
Varighet | Høst |
Duration | Autumn |
Språk | Norsk |
Language | Norwegian |
Forutsetter | |
Prerequisite(s) | |
Bygger på | |
Mål | Studenten skal få kjennskap til de mest sentrale reglene innenfor immaterialrett, herunder opphavsrett, patentrett, varemerkerett, domenenavn, og med fordypning i mønsterrett/design. |
Aim | Students will gain insight into important legal regulations associated with copyright law and design law (with emphasis on the latter). |
Emnets temaer | - Hvordan finne fram i lovverk og andre kilder |
Content | . |
Pedagogiske metoder | Essay, forelesninger, gruppearbeid, nettstøttet læring Arbeidet er case-orientert, dvs. casene er utgangspunktet for arbeidet. Lovtekst og litteratur er hjelpemidler for å løse casene. |
Study Methods | Essay, Lectures, Group Works, Net Supported Learning Realistic cases form the basis for essays and group assignment. Literature and statutory regulations serve as tools for solving the cases. |
Vurderingsformer | Hjemmeeksamen, 24 timer (teller 60%) Case nr 2 (skrevet under veiledning) (teller 40%). |
Assessment | Home Exam, 24 hours (counts 60%) Case number 2 will count for 40% of the final grade. |
Karakterskala | Bokstavkarakter, A (best) - F (stryk) |
Grading System | Alphabetical Scale, A (best) - F (fail) |
Sensorordning | Ekstern og intern sensurering av samtlige besvarelser. |
Gjennomføring av kontinuasjon | |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | |
Obligatoriske arbeidskrav | To case må leveres inn og godkjennes for å få adgang til eksamen. Case nr 2 utgjør en del av karaktergrunnlaget. |
Course Requirements | Two assignments must be approved in order to qualify for the exam. |
Ansvarlig institutt | Institutt for informatikk og medieteknikk |
Emneansvarlig | Førstelektor II Anne Oline Haugen |
Læremidler | Bøker:
Annet:
|
Erstatter | |
Faglig overlapp | |
Gjelder fra | Høst 2005 |
Supplerende opplysninger | Classfronter vil være informasjonskanal. |