Faglig nivå | Lavere grad |
Studiepoeng | 10 |
Varighet | Høst |
Språk | Norsk |
Forutsetter | |
Bygger på | |
Mål | Studentene skal gjøre seg kjent med mediehistorien i et bredt samfunnsmessig perspektiv (hovedvekten er lagt på den mediehistoriske utviklingen i Norge). Studentene skal også lære å kjenne typiske strukturer og sjangrer i vår tids digitale medier, og etablere et kritisk forhold til gjengs begrepsbruk knyttet til moderne informasjonsteknologi og digitale medier. |
Emnets temaer | Tale og skrift |
Pedagogiske metoder | Essay, forelesninger |
Vurderingsformer | Evaluering av prosjekt(er) (teller 50%) Skriftlig eksamen, 3 timer (teller 50%) Hver av delene må bestås separat. Evaluering av prosjekt(er) = evaluering av to essay. Formativ-iterativ underveisevaluering av essayene. Summativ karakterevaluering etter avsluttet semester. |
Karakterskala | Bokstavkarakter, A (best) - F (stryk) |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | Ingen |
Obligatoriske arbeidskrav | Rapport(er) (må være godkjent av faglærer og fagassistent) Rapporter = to essay |
Ansvarlig institutt | Institutt for informatikk og medieteknikk |
Emneansvarlig | Ole Lund, førsteamanuensis (inntil videre) |
Læremidler | Bøker:
|
Erstatter | |
Gjelder fra | Høst 2005 |
Supplerende opplysninger | Faget er kun tilgjengelig for Bachelor i mediedesign eller maksimum 25 studenter. |