Faglig nivå | Lavere grad |
Studiepoeng | 30 |
Varighet | Høst og vår |
Språk | Norsk |
Forutsetter | |
Bygger på | Modul 1 - 4. |
Mål | Studenten skal dokumentere kunnskap innen basisfagene grunnleggende strålefysikk, strålevern, strålebiologi, apparatlære, bildeframstilling og sykdomslære. Studenten skal vise innsikt i pasienters grunnleggende behov og hvordan man ved hjelp av sykepleieprosessen kan ivareta pasienten under en undersøkelse. |
Emnets temaer | Strålefysikk, strålevern, strålebiologi, apparatlære, bildeframstilling, etikk og kommunikasjon, sykdomslære, sykepleie, psykologi, |
Pedagogiske metoder | PBL (Problem Basert Læring) |
Vurderingsformer | Mappe-evaluering (teller 50%, evalueres av faglærer) Skriftlig eksamen, 4 timer (teller 50%, evalueres av faglærer og egen sensor) Hver av delene må bestås separat. Ved ikke bestått på deler av eksamen må kun den del som ikke er bestått tas opp igjen. Mappen består av 4 arbeider (arbeid 1-4), hvor av 2 trekkes ut og sensureres samtidig med skriftlig eksamen. Hvert av disse arbeidene teller 25% av eksamenskarakteren. Studentkullet velger selv et av arbeidene som skal sensureres. |
Karakterskala | Bokstavkarakter, A (best) - F (stryk) |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | Ingen |
Obligatoriske arbeidskrav | Ingen Godkjent oppmøte på obligatorisk undervisning i modul 1 - 3 |
Ansvarlig institutt | Institutt for helseteknologiske fag |
Emneansvarlig | Instituttleder Randi Stokke |
Læremidler | |
Erstatter | |
Gjelder fra | Høst 2004 |
Supplerende opplysninger |