norsk&engelsk / norwegian&english english

Emnebeskrivelse for VIU8011 - Kunnskapssyn og arbeidsformer (2004/2005)

Faglig nivåLavere grad
Studiepoeng5
VarighetHøst
SpråkNorsk
Forutsetter 
Bygger på

    3 årig helse og sosialfaglig utdanning eller tilsvarende

    Mål

    studenten har videreutviklet evne til kritisk refleksjon over etisk og faglig grunnlag for yrkesutøvelse
    studenten har tilegnet seg grunnleggende kunnskaper og ferdighter i å anvende IKT som hjelpemiddel i egen studiesituasjon og læringsprosess
    studenten har grunnlag for å oppøve evnen til systematisk refleksjon over teoretisk kunnskap og erfaring i klinisk praksis
    studenten har utviklet et personlig og bevisst forhold til skriftlig formidling i en faglig kontekst
    studenten har innsikt i studiets arbeids, lærings og vurderingsformer

    Emnets temaer

    Student anno 2004, rettigheter og plikter
    Den reflekterte praktiker i et etisk, filosofisk og vitenskapsteoretisk perspektiv
    Innføring i bruk av IKT ( classfronter )
    Kunnskapssyn og pedagogisk vurdering som grunnlag for studiets innhold, arbeidsformer og evaluering
    Om å skrive gode fagtekster

    Pedagogiske metoderForelesninger, gruppearbeid, oppgaveløsning, pbl (problem basert læring), praksis, prosjektarbeid, refleksjon, samling(er) / seminar(er), veiledning
    VurderingsformerIndividuell læreplan
    KarakterskalaBestått / ikke-bestått
    Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen)Alle trykte og skrevne, pensumlitteratur
    Obligatoriske arbeidskravRefleksjonslogg
    Ansvarlig instituttInstitutt for helse- og sosialfag
    EmneansvarligHøgskolelektor Bjarne W. Strøm
    Læremidler 
    Erstatter 
    Gjelder fraHøst 2004
    Supplerende opplysninger