Faglig nivå | Lavere grad |
Studiepoeng | 5 |
Varighet | Høst |
Språk | Norsk |
Forutsetter | |
Bygger på |
|
Mål | Studenten har tilegnet seg seg spesialkunnskap i tilknytning til faget pedagogikk, herunder: pedagogisk filosofi, kunnskapssyn, læringssyn og didaktikk |
Emnets temaer | Pedagogisk filosofi, kunnskapsformer og rasjonalitetsformer, læring, læringsstrategier og læringsmodeller, Problembasert læringsteori, Voksenpedagogiske prinsipper for læring, Didaktiske begreper, Pedagogisk taksonomi, Undervisningsplanlegging, Evalueringsformer |
Pedagogiske metoder | Forelesninger, gruppearbeid, oppgaveløsning, pbl (problem basert læring), refleksjon, samling(er) / seminar(er), veiledning |
Vurderingsformer | Evaluering av prosjekt(er) Medstudentevaluering Prosjekt = Framlegg av et undervisningsoppleg. Inkluderer også medstudentevaluering |
Karakterskala | Bestått / ikke-bestått |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | Alle trykte og skrevne, pensumlitteratur |
Obligatoriske arbeidskrav | Litteraturlogg |
Ansvarlig institutt | Institutt for helse- og sosialfag |
Emneansvarlig | Høgskolelektor Bjarne Strøm |
Læremidler | Annet:
|
Erstatter | |
Gjelder fra | Høst 2004 |
Supplerende opplysninger |