Faglig nivå | Lavere grad |
Level | Undergraduate |
Studiepoeng | 13,5 |
ECTS Credits | 13,5 |
Varighet | Vår |
Duration | Spring |
Språk | Norsk |
Language | Norwegian |
Forutsetter |
|
Prerequisite(s) |
|
Bygger på |
All underliggende undervisning og pensumlitteratur. |
Mål | I samarbeid med pasienter og med utgangspunkt i deres ressurser og tilstand lærer studenten å planlegge, gjennomføre og vurdere sykepleie til akutt og kritisk syke pasienter innen psykiatri. Se undervisningsplan studieenhet 2 for spesifikk målbeskrivelse og vurderingskriterier for VPM/VPK/VPP2001. |
Aim | In cooperation with patients and with their resources and condition as basis, the students will learn how to plan and conduct nursing of acute and critically ill patients in mental health wards. |
Emnets temaer | Sykepleie til pasienter med psykiatriske lidelser. |
Content | Nursing of patients with psychiatric sufferings. |
Pedagogiske metoder | Praksis, refleksjon, veiledning Erfaringslæring med refleksjon og veiledning individuelt og i grupper. |
Study Methods | Practicum, Reflection, Tutoring Learning by experience, reflection and tutoring individually and in groups. |
Vurderingsformer | Praksisevaluering |
Assessment | Assesment of practicum |
Karakterskala | Bestått / ikke-bestått |
Grading System | Passed / Failed |
Sensorordning | Praksis vurderes av lærerveileder og kontaktpersoner i praksisfeltet. |
Gjennomføring av kontinuasjon | Studenter som får ikke-bestått resultat i VPP2001, må kontakte studieprogramansvarlig for tilrettelegging av videre studieforløp. |
Tillatte hjelpemidler (gjelder kun skriftlig skoleeksamen) | |
Obligatoriske arbeidskrav | Administrativ pleieplan Dokumentert tilstedeværelse i praksis og datasamling til pedagogisk pleieplan |
Course Requirements | Administrative Nursing Plan Documentation of presence during the practice period anda data collection for a pedagogical nursing plan. |
Ansvarlig institutt | Institutt for sykepleiefag |
Emneansvarlig | Høgskolelærer Ingunn Ulvestad |
Læremidler | |
Erstatter |
|
Faglig overlapp | |
Gjelder fra | Høst 2001 |
Supplerende opplysninger |