Bacheloroppgave i konstruksjon
2007-2008
-
BYG3901
- 15sp
Forutsetter bestått
Kandidaten må ha bestått minimum 90 stp. av tidligere ordinære emner i 1. og 2. studieår.
Forventet læringsutbytte
Etter gjennomført hovedoppgave er det meningen at studenten skal ha kompetanse til å:
- planlegge, finne løsninger og dokumentere disse.
- forstå fordeler og ulemper med arbeid i grupper.
- forstå viktigheten av god planlegging og oppfølging.
- utføre en selvstendig oppgave, innenfor byggindustrien, av tverrfaglig art.
Emnets temaer
Temaene varierer avhengig av oppgavens problemstillinger, men oppgaven skal være byggfaglig relevant og realistisk.
Oppgaven legges opp slik at kunnskap og ferdigheter fra flere fagområder i studiet benyttes.
Pedagogiske metoder
Prosjektarbeid
Veiledning
Pedagogiske metoder (fritekst)
Bacheloroppgaven er et selvstendig stykke arbeid, men studentene får faglig veiledning.
Vurderingsformer
Vurdering av prosjekt(er)
Vurderingsformer
Oppgaven(e) evalueres av faglærer og ekstern sensor.
Alle medlemmene i en gruppe gis samme karakter.
Gruppen vurderes på grunnlag av prosessen med utarbeiding og gjennomføring av oppgaven, den skriftlige avsluttende rapporten og den avsluttende muntlige presentasjonen av oppgaven.
Vurderingen vil også ta hensyn til studentenes evne til å
- definere relevante og interessante faglige problemstillinger.
- arbeide systematisk og målrettet
Karakterskala
Bokstavkarakterer, A (best) - F (ikke bestått)
Sensorordning
Ekstern sensor.
Læremidler
Avhengig av hvilke temaer oppgaven behandler.