Bacheloroppgave - IDT Konstruksjon
2007-2008
-
TEK3911
- 20sp
Forutsetter bestått
Bestått 90 studiepoeng fra studieprogrammets 1. og 2.år.
Forventet læringsutbytte
Studenten har kompetanse til å:
- Utføre en større selvstendig oppgave av tverrfaglig og vitenskapelig art, relatert til konstruksjon
- Planlegge, finne løsninger og dokumentere disse
- Forstå fordeler og ulemper med arbeid i grupper
- Forstå viktigheten av god planlegging og oppfølging
- Ta i bruk vitenskapelige metoder ved å avgrense og definere en konkret faglig problemstilling
Emnets temaer
Oppgaven skal ta utgangspunkt i en realistisk og faglig relevant problemstilling, og legges opp slik at kunnskap og ferdigheter fra flere fagområder i studiet benyttes.
Pedagogiske metoder
Prosjektarbeid
Veiledning
Vurderingsformer
Muntlig fremføring
Vurdering av prosjekt(er)
Karakterskala
Bokstavkarakterer, A (best) - F (ikke bestått)
Sensorordning
Brukes ekstern sensor fra oppdragsgiver i tillegg til interne. Det brukes to interne sensorer når HiG er oppdragsgiver.
Læremidler
Knut Halvorsen: En innføring i vitenskapelig metode. ISBN: 8270377945 eller Morten Stene- Vitenskapelig forfatterskap ISBN82-463.0016-4