Innføring i krav til systematisk kvalitetsutvikling og vitenskapelig arbeid
2012-2013
-
SPL4111
- 5sp
Forventet læringsutbytte
- Vurderer innhold og relevans i forhold til fagutviklingsprosjekter i helsetjenesten
- Stiller relevante, kritiske spørsmål til en vitenskapelig publikasjon
- Vurderer resultatenes relevans for egen kliniske praksis
Emnets temaer
- Hva er sann kunnskap?
-
Hva er vitenskapelig kvalitet og troverdighet?
-Valg av kvantitativ eller kvalitativ tilnærming
-Valg av utforskende eller handlingsorienterte studier - Utdyping av problemstillinger knyttet til forskningsartikler av relevans for fordypningsområde.
Pedagogiske metoder
Forelesninger
Gruppearbeid
Nettstøttet læring
Oppgaveløsning
Annet
Vurderingsformer
Hjemmeeksamen, annet (se tekstfelt)
Vurderingsformer
Hjemmeeksamen i gruppe
Karakterskala
Bestått/Ikke bestått
Sensorordning
To interne sensorer
Utsatt eksamen (tidl. kontinuasjon)
Ny oppgave etter avtale med emneansvarlig
Obligatoriske arbeidskrav
- Deltagelse i gruppe gjennom hele perioden
- Muntlig presentasjon med opponentskap i tilknytning til eksamensoppgaven
Læremidler
Oppgis ved studiestart